marți, 3 aprilie 2012

Painici aromate

Am descoperit de curand, ca poate fi interesant sa framanti o paine cu mana, nu cu masina de paine, si de atunci imi uimesc familia cu tot felul de incercari pe tema asta. Acum am avut pofta de painicile mele aromate, cum le zic eu, deci am purces la treaba.




Am facut 6 painici din urmatoarele ingrediente:
- 700 g faina
- 100 g unt
- 2 lingurite sare
- 300 ml apa calduta
- 20 g drojdie proaspata
- o mana de verdeturi proaspete (de data asta oregano si hasmatuchi)
- 2 catei de usturoi

Se amesteca faina cu sarea si untul taiat bucati mai mici pana rezulta un amestec sfaramicios. Apoi verdeturile tocate marunt si usturoiul pisat bine.


De ce oregano si hasmatuchi? Pentru ca fiind primavara devreme sunt singurele verdeturi pe care le am pe "plantatie". Simplu, nu? Se pot pune insa orice frunze aromate: patrunjel, cimbru, oregano, tarhon etc.



Dupa ce le-am amestecat bine, se face o adancitura in centru si se toarna drojdia dizolvata in apa calduta. Se framanta bine si daca aluatul mai cere faina sau apa, se mai poate adauga cate putin insa, deoarece rezultatul trebuie sa fie un aluat elastic, deloc lipicios. Se lasa la crescut o ora intr-un loc ferit de curenti de aer.


Dupa o ora ar trebui cel putin sa-si dubleze volumul.


Se transfera pe o masa de lucru si se imparte in 6 parti pe care le modelam cu mana. Eu le-am dat forme diferite, insa pot fi doar rotunde.


De asemenea pot fi facut si mai mici. In reteta originala se impart aluatul in 12 parti si ies painici micute, ca niste chifle.
Ale mele, dupa inca o jumatate de ora....


Inainte de a le baga in cuptor se mai apasa la mijloc cu degetul, pentru un aspect mai rustic.
Se coc 20 de minute(doar 15 daca sunt variante de 12 bucati) in cuptorul incins la 220 de grade si ies niste painici rumenite bine, cu coaja crocanta si interior pufos. Si ce aroma se simte in bucatarie in timp ce se coc!
Se pensuleaza faina de pe ele si se lasa sa se racoreasca putin pe tocatorul de paine, asezate cat mai vertical, pentru a pastra coaja crocanta de jur imprejur.



Delicioase! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu