marți, 1 decembrie 2015

Rata cu fructe la cuptor

Un meniu nu tocmai traditional, insa mi s-a parut potrivit sa sarbatorim astfel 1 decembrie. Rata aromata cu mere, prune uscate si portocale suna tentant? Pentru noi DA, asa ca am pus-o iar in aplicare si de data aceasta am reusit sa fac si ceva poze.


Ingrediente
- o rata intreaga de 2,2 kg
- 300 g prune uscate (fara samburi)
- 2 mere rosii
- 2 portocale
- sare, piper, ierburi de Provence

Am curata rata cat de bine am putut de grasime am condimentat-o cu sare, piper si ierburi de Provence atat la interior cat si la exterior si am lasat-o cateva ore in frigider (de data aceasta a stat de-a dreptul peste noapte). Merele se curata de coaja si se taie cubulete.

 Se umple apoi rata cu prunele uscate si cubulete de mere (amestecate) si se "sigileaza" cu ata sau scobitori. 

Se aseaza intr-un vas termorezistent cu capac si se pune in cuptorul rece setand apoi temperatura la 160 grade pentru doua ore. Dupa aceste doua ore, se storc grasimea si sosul intr-un alt vas, se intoarce rata pe partea cealata, se adauga de jur imprejurul ei rondele de portocala (curatata de coaja) si se mai lasa o ora la 160 grade. Se intoarce apoi rata iar cu pieptul in sus si, fara capac, se mai lasa 20 de minute la cuptor pentru a se rumeni. Cam asa ceva....

Sosul pe care l-am stors din vas se separa de grasime (cu ajutorul unei linguri deoarece grasimea se alege deasupra si are o culoare galbena, limpede) si se serveste alaturi de carne si fructele care au insotit-o in cuptor in timpul coacerii. Eventual cu niste cartofi natur sau piure, dar merge la fel de bine si fara garnitura. 

Pofta buna!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu