duminică, 27 iulie 2014

Mici din carne de vita

Ideea general valabila e aceea ca reteta originala de mici contine carne de vita si oaie. Nimic mai fals. Micii au fost inventati pentru a se recicla carnea de vita care nu se incadra in categoriile usor vandabile.
Pe net sunt multe retete de mici insa voiam una testata de cineva cunoscut. Asa am ajuns la reteta Danei care, locuind in Germania, a incercat sa recreeze acasa gustul micilor romanesti. Si eu zic ca i-a (ne-a) reusit.


Ingrediente:
- 1 kg carne vita de lucru (tocata marunt)
- o lingura (rasa) sare
- o lingurita piper macinat
- o lingurita (cu varf) boia de ardei
- o lingura (rasa) cimbru uscat
- 2 linguri ulei
- o caciulie usturoi
- 150 ml apa minerala (carbogazoasa)
- o lingura bicarbonat

Carnea de vita "de lucru" se vinde sub aceasta denumire in magazin. Sunt bucati de carne rezultate din fasonarea muschiului de vita. Am rugat vanzatoarea sa o dea prin masina de tocat de doua ori tocmai pentru a fi cat mai bine maruntita. Se poate insa folosi si un alt fel de carne, de exemplu un amestec de vita si porc eventual si putina oaie. Eu i-am vrut doar din vita deci nu am incercat alte combinatii.
Bicarbonatul se dizolva in apa minerala apoi se adauga usturoiul zdrobit ca pentru mujdei. Se lasa la macerat cel putin 10 minute.
Restul ingredientelor se amesteca si se framanta cam 5 minute (cu mana, cu robotul). Se strecoara usturoiul si apa rezultata (o apa cu aroma de usturoi si bicarbonat) se adauga treptat peste carne, framantand intr-una, pana se incorporeaza toata. E bine compozitia sa nu fie tare ci putin mai moale insa totusi sa se preteze la modelat (daca e prea tare se mai adauga niste apa minerala). Personal, a doua oara cand am incercat aceasta reteta, am modelat micii chiar la finalul framantarii si i-am lasat gata formati in caserole unse cu putin ulei, pana a doua zi. Cum i-am modelat? Cu masina de tocat folosind accesoriul pentru carnati, simplu nu?  Insa la fel de bine pot fi formati doar inainte de a fi pusi pe gratar, caz in care se unge mana cu putin ulei.

Pozele nu sunt din cele mai reusite deoarece la viteza cu care s-au mancat micii riscam sa fotografiez doar farfurii goale.


Va recomand sa-i incercati macar o data.
Multumesc Dana.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu