luni, 16 iulie 2012

Cheesecake

Am revenit din concediu. Totul a fost la superlativ, insa nu mi-au placut prajiturile gustate acolo. Asadar, ce putea fi mai potrivit pentru intoarcerea la "realitate" decat un cheesecake.

Ingrediente:
- 300 grame biscuiti digestivi (sau piscoturi)
- 125 grame unt
- 500 grame ricotta
- 2 oua
- 100 grame zahar tos
- 50 grame zahar pudra
- 2 esente de vanilie
- 400 ml smantana dulce grasa

Pentru stratul de la baza se zdrobesc biscuitii (eu am folosit piscoturi) cu robotul, se topeste untul si apoi se  amesteca cu biscuitii maruntiti. Se asează compozitia pe fundul unei forme rotunde de diametru 26 cm cu margini detasabile (unsa in prealabil cu unt) si se apasa bine cu dosul unei linguri pentru compactare. Se pune forma deoparte, eventual la rece, si se pregateste stratul urmator.

Se amestecă ricotta cu cele 100 grame zahăr tos, o esenta de vanilie si cele doua oua pana se omogenizeaza bine. Se toarna compozitia obtinuta peste stratul de biscuiti si se da tava la cuptorul preincalzit la 200 de grade pentru circa 20 de minute. Ideea e ca, se lasa tava in cuptor pana cand compozitia de deasupra se incheaga, nu trebuie sa se rumeneasca decat foarte putin. 



Cat timp e in cuptor se pregateste stratul urmator. Se amesteca smantana cu 50 grame zahăr (pudra de data aceasta, din cel cumparat deoarece are si amidon si ajuta la inchegarea compozitiei) si o fiola esenta de vanilie pana se omogenizeaza. Se toarna peste compozitia care a stat deja in cuptor si se mai pune pentru 10 minute tot la 200 de grade.

Se scoate cheesecake-ul din cuptor, se lasa sa se raceasca, apoi se pune in frigider peste noapte (sau macar 4-5 ore), acoperind tava cu o folie de plastic. Trebuie lasat atat de mult la rece deoarece stratul de deasupra, cel cu smantana, este destul de lichid cand cheesecake-ul e scos din cuptor. 

L-am sevit cu un topping din zeama de lamaie, zahar si afine congelate (cantitati - dupa preferintele fiecaruia. Eu am folosit pentru o portie de cheesecake 2 linguri zeama de lamaie, o lingura de zahar si doua linguri de afine congelate) care se pun pe foc intr-o tigaie si se tin pana dau in clocot.



.... si am pus fructele fierbinti deasupra, asa, pentru distractie. S-a "evaporat".






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu