joi, 6 septembrie 2012

Tort diplomat

La cererea unei prietene am scos din arhiva o reteta de la inceputurile mele prin bucatarie. Cred ca a fost prima mea intalnire cu cremele in care se foloseste gelatina. O intalnire reusita zic eu (si nu numai). Asadar...


Blatul 
- 5 oua
- 5 linguri zahar
- 5 linguri faina
- 0.5 praf de copt

Crema
- 750 ml frisca vegetala (+250 ml pentru ornat)
- 30 g gelatina granule  
- 4 oua
- 150 g zahar
- un compot de ananas
- o mana de stafide
- coaja confiata de portocale (eu am pus cubulete de papaya uscate)

Blatul e unul traditional, adica la fiecare ou folosit calculam o lingura de zahar si una de faina si o jumatate lingurita praf de copt. Albusurile se bat spuma tare, se adauaga zaharul si se mixeaza pana acesta se topeste de tot, apoi galbenusurile, faina si praful de copt. Din 5 oua eu am facut un blat in tava rotunda de diametru 26 cm. Se tapeteaza tava cu hartie de copt, se toarna compozitia si se da la cuptor (preincalzit la 180 de grade) pentru 25 de minute. Dupa ce s-a racit se taie in doua pe orizontala. 



Crema: se bate frisca bine cu mixerul, apoi se pun cele 250 g deoparte- pentru ornat.  

Gelatina se pune la inmuiat in 150 ml apa rece. Cand s-a umflat bine se adauga cele 4 oua si 150 g zahar si se incalzeste bine deasupra focului mic, pana se topeste zaharul, amestecand continuu, dar atentie, sa nu fiarba deoarece isi pierde proprietatile de inchegare. Se raceste putin, apoi se amesteca cu frisca batuta.



Se storc bine fructele din compot si se taie bucati mai mici si se amesteca in crema, impreuna cu stafidele si coaja de portocala (cubuletele de papaya, in cazul meu). Cu sucul rezultat se insiropeaza feliile de blat. Am asamblat tortul direct pe tava folosind ca suport inelul cu ajutorul caruia feliez blaturile rotunde (imbracat in folie). Se aseaza primul strat de blat, apoi crema, iar la sfarsit cealalta foaie de blat. Daca va grabiti puteti sa-l dati 1 ora la congelator pentru a se intari crema mai repede. Daca nu, il puneti in frigider peste noapte. 





Inainte de servire se orneaza cu frisca dupa priceperea si rabdarea fiecaruia.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu