miercuri, 14 noiembrie 2012

Crackers

Cum ziceam, pasta de masline merge de minune pusa pe crackers. Sunt buni si cei de cumparat, insa prea subtiri si fragili dupa parerea mea. Asadar, repede pana nu se tremina pasta, am facut o portie de crackes acasa.


Ingrediente
- 500 g faina
- 240 ml apa
- 60 ml ulei de masline
- 2 lingurite zahar
- 16 g drojdie proaspata
- 16 g sare

Dizolvam drojdia in apa calduta, apoi adaugam zaharul si uleiul si turnam compozitia in vasul in care am pus faina amestecata cu sarea (careia i-am facut o gropita la mijloc). Daca aluatul obtinut e prea lipicios, mai adaugam una-doua linguri de faina, framantam bine, dupa care-l lasam la dospit intr-un loc ferit de curenti, acoperit cu un prosop, pentru cel putin o ora si jumatate.

Impartim aluatul in doua si intindem prima jumatate direct pe foaia de copt cu care o sa-i punem in tava. Zic astea deoarece, intindem aluatul, punem deasupra sare sau alte mirodenii, il taiem in forma dorita, nu neaparat patratele, il intepam cu furculita si-l dam la cuptor (preincalzit la 170 de grade) pentru 20 de minute.
Din aceste cantitati am facut doua tavi (de dimensiunea cuptorului) de crackers. Una a fost suficient de subtire intinsa, la cea de-a doua am cam trisat.


Rezultatul: niste crackers mai rigizi decat cei de cumparat, numai buni pentru pasta de masline sau de rontait asa simpli.
O reteta preluata de pe blogul Laurei Adamache.     


Pofta buna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu