duminică, 9 septembrie 2012

Tort trei feluri de ciocolata

Din nou un tort duuulce, tot pentru un sarbatorit. De data aceasta am schimbat blatul si mi s-a parut mai reusita aceasta combinatie. 


Blatul
- 3 oua
- 90 g zahar
-  40 g faina
- 40 g cacao
- o jumatate lingurita praf de copt

Crema
- 300 g ciocolata alba
- 300 g ciocolata cu lapte
- 300 g ciocolata cu multa cacao (minim 50%)
- 1,5 litri frisca vegetala
- 10 g gelatina granule

Glaura
- 175 g apa
- 150 g smantana grasa dulce
- 225 g zahar
- 75 g cacao
- 8 g gelatina granule

Se incepe prin a face prima parte la creme deoarece trebuie lasate sa se raceasca. Astfel, se topeste ciocolata alba, amestecata cu 200 ml frisca, pe bain marie. Se da deoparte si se lasa sa se raceasca complet. Se procedeaza la fel cu ciocolata cu lapte si cea cu multa cacao, singura deosebire fiind ca ciocolata neagra se dizolva in 250 ml frisca din cauza continutului mai ridicat de cacao care intareste amestecul.

Se bat albusurile spuma cu zaharul, apoi se adauga galbenusurile si dupa aceea amestecul de faina, cacao si praf de copt. Se pune in tava de 33 x 24 cm si se coace la 180 de grade timp de 25 de minute.

Gelatina se pune la inmuiat cu 4 linguri de apa rece. Dupa ce s-a umflat se incalzeste bine - fara sa fiarba, apoi se amesteca cu restul de frisca (850 ml) batuta spuma. Inainte de acest pas se poate pune deoparte putina frisca daca se doreste decorarea tortului cu ea. Frisca amestecata cu gelatina se imparte in trei portii egale. Se mixeaza cam un minut fiecare din amestecurile cu ciocolata topita apoi se adauga in fiecare cate o treime din frisca si se mai mixeaza putin pentru omogenizare.

Se aseaza blatul pe platoul pe care urmeaza a fi servit tortul si apoi se pune inelul in jurul lui. Deoarece nu toata lumea are "inel" reglabil dreptunghiular miscarea aceasta se poate face construind tortul in tava in care a fost copt blatul, asta dupa ce in prealabil a fost tapetata cu folie alimentara (sau  alt plastic) pentru a-l putea scoate din ea dupa ce se intaresc cremele.

Turnam deasupa crema de ciocolata neagra, apoi cea de ciocolata cu lapte si la final cea de ciocolata alba si se lasa la rece pana a doua zi cand se inlatura inelul (sau se scoate din tava) si se orneaza dupa preferinte.

De data aceasta am tinut sa adaug si o glazura (oglinda, dupa cum zice Laura) care mi s-a parut ca finiseaza tortul mai bine. Asadar, apa, smantana, zaharul si cacao se amesteca bine si se pun pe foc pana se topeste zaharul. Gelatina se pune la inmuiat cu 75 ml de apa si dupa ce s-a umflat se amesteca cu restul ingredientelor (calde inca). Se lasa sa se raceasca (doar trebuia pusa peste crema de ciocolata, nu?) si cand a ajuns la temperatura camerei se toarna usor peste tort fara a o mai atinge cu nimic deoarece isi pierde luciul in acest caz. Eu am lasat marginile cu aspectul de glazura prelinsa. Se pune la frigider pentru cateva ore.

Am folosit doar jumatate din glazura facuta, restul am pus-o in frigider deoarece poate fi refolosita daca se incalzeste putin. Si binenteles, nu am scapat ocazia de a-mi folosi inca o data setul Wilton primit de ziua mea.

La multi ani Ovi!

Trandafirii mei ...

 ... si o joaca cu niste ciocolata alba


O imagine laterala cu cele trei straturi de ciocolata deoarece nu am prins nicio felie in poze. S-au evaporat!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu