duminică, 14 octombrie 2012

Tort cu crema de menta

Binenteles. Ciocolata si menta, ce poate fi mai bun? Am facut acest tort inspirata de o reteta de pe blogul Laurei Adamache (ea foloseste zmeura, eu am preferat menta). Ce bunatate.......


Blatul
- 200 g faina
- 250 g zahar
- 70 g cacao
- 450 ml lapte
- 35 ml ulei
- 1 praf de copt (15 g)

Crema
- 250 g mascarpone
- 250 g frisca
- 125 ml sirop menta
- 100 g zahar
- 1 ou
- 8 g gelatina granule


Glazura
- 90 g apa
- 75 g smantana dulce
- 115 g zahar
- 40 g cacao
- 4 g gelatina granule

Mai intai glazura: apa, smantana, zaharul si cacaoa se amesteca bine si se pun pe foc pana se topeste zaharul. Gelatina se pune la inmuiat cu 30 ml de apa si dupa ce s-a umflat se amesteca cu restul ingredientelor (calde inca). Se lasa sa se raceasca complet - eventual o tineti la frigider pana se intareste si crema tortului.


Blatul: se amesteca bine faina, praful de copt, zaharul si cacao, apoi se toarna laptele si uleiul si se omogenizeaza bine si se toarna intr-o forma rotunda cu margine detasabila tapeteata cu unt si faina. Se da la cuptorul preincalzit la 160 de grade pentru 40 de minute. Dupa ce s-a copt se lasa sa se raceasca in tava.

Pentru crema, frisca de bate spuma, apoi se adauga mascarponele si se mai bate putin. Gelatina se pune la inmuiat cu doua linguri de apa rece, dupa aceea se adauga oul intreg si zaharul si se incalzeste amestecand bine, pana se topeste zaharul. Atentie sa nu fiarba deoarece atunci isi pierde proprietatile de inchegare. Dupa ce o racorim putin, adaugam siropul de menta si apoi o amestecam cu frisca si mascarponele mixand inca putin.

Se toarna crema peste blat si se da la frigider peste noapte sau macar cateva ore. Dupa ce crema s-a intarit l-am ornat "din greu" cu glazura de ciocolata si l-am mai pus pentru o ora in frigider..





O alternativa la ciocolata mea preferata "After eight".


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu