miercuri, 17 octombrie 2012

Pui cu sos bechamel

Retea Laurei Adamache am considerat-o ca fiind potrivita pentru intoarcerea acasa a lui Alex. Voiam ceva deosebit si, cum mai incercasem aceasta varianta de pui cu sos bechamel, m-am gandit ca poate nu ar strica sa o adaug si blogului meu.  



Am folosit:
- 600 g piept de pui dezosat
- 125 g mozzarella
- 200 g pipet de porc afumat
- 100 g branza brie
- sare, piper, unt, pesmet

Penru sosul bechamel:
- 50 g unt
- 2 linguri faina
- 0,5 l lapte
- sare, piper
- un varf de cutit de nucsoara


Eu am facut mai intai sosul pentru a economisi timpul. Deoarece nu prajesc nimic, varianta mea de sos este urmatorea: topesc untul, apoi adaug faina amestecata cu laptele rece si il fierb pana se ingroasa. La sfarsit adaug sarea, piperul si nucsoara. Se lasa deoparte pana pregatim restul ingredientelor.  

Pieptul de pui se taie fasiute subtiri, de marimea unui deget, si se asezoneaza bine cu sare si piper.

Se tapeteaza cu unt si pesmet un vas termorezistent, apoi se pune un strat de bucatele de pui. Desupra asezam bucati de mozzarella si brie (jumatate din cantitate), apoi feliute subtiri din pieptul de porc (poate fi folosit orice kaizer sau costita afumata). Repetam stratul de branza peste care punem restul de pui. Turnam sosul bechamel si pudram generos cu pesmet.
Primul strat de pui si branzeturi...


... dupa cel de-al doilea strat cu branza ...


... si inainte de-a merge la cuptor


Se pune in cuptorul preincalzit la 200 de grade pentru 50-60 de minute, pana se rumeneste frumos. Iese putin moale, insa daca e lasat sa se racoresca 10-15 minute se intareste si poate fi feliat frumos. Altfel aluneca  straturile din cauza branzei (topite) si a sosului. Si folositi un vas mai mare decat cel pe care l-am folosit eu astfel incat sa nu se umple chiar pana sus deoarece riscati sa curga si prin cuptor in timpul coacerii.

Pozele mele sunt facute cand deja era rece. Asa se explica consistenta.



O bunatate.
   


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu