miercuri, 12 februarie 2014

Papanasi prajiti

Aveam niste branza de vaci (de tara, nu de supemarket) si amintindu-mi de cererea unei prietene m-am gandit sa postez si reteta de papanasi prajiti. E o reteta inspirata de pe blogul lui Adi Hadean.


Aceste fiind zise, pentru acesti deosebiti papanasi - 30 in cazul meu - am folosit (doar cu aproximatie, asta e)
- 500 g branza de vaci
- 2 oua
- 4 linguri gris
- 4 linguri zahar
- un varf de lingurita nucsoara macinata
- 2 lingurite scortisoara macinata
- coaja de lamaie
- o lingurita cu varf bicarbonat dizolvat in zeama de lamaie
- 200 - 250 g faina
- putina sare

Branza se amesteca bine cu ouale, zaharul, grisul, mirodeniile, bicarbonatul stins, apoi incepem sa adugam faina. Trebuie sa rezulte un aluat mai moale, dar care nu se lipeste de mana, sa se preteze la modelat. Daca branza e mai moale mai adugati putina faina.

Se modeleaza bilute de dimensiunea unei mingi de ping-pong, apoi se face o gaura in mijlocul lor cu degetul dat prin faina. Eu imi pun putina faina si pe maini cand modelez aluatul. Au rezultat acesti frumosi soldatei care isi asteptau baia de ulei.


Pentru varianta mai sanatoasa, nu se face gaura in mijloc si se fierb cateva minute in apa cu putina sare.
Dar in cazul de fata varianta preferata a fost cea de prajire in ulei. Se pun intr-o tigaie cu ulei incins (daca nu-i destul de incins, papanasii vor iesi imbibati de ulei) si se lasa pe fiecare parte pana se rumenesc. Se scot cu paleta pe hartie absorbanta.
Si pentru ca reteta sa fie completa (complet nesanatoasa, poate, dar chiar nu conteaza uneori), se servesc fierbinti, acoperiti de smantana dulce si un gem acrisor.


Unul si inca unul si nu te mai poti opri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu