sâmbătă, 19 ianuarie 2013

Muschiulet de porc in crusta de ierburi

Ne revenim dupa excesul culinar de sarbatori. Asta inseamna ca nu putem trece direct doar la salate, ci trebuie sa ne amintim din cand in cand (asa cam la trei zile :)) de meniul de sarbatori, cu ce altceva decat cu "leguma" carne de porc. Un muschiulet in crusta de ierburi aromate cu sos de mustar, delicios ......


Ingrediente:
- un muschiulet de porc
- amestec de plante aromate uscate 
- sare
- piper
- boia

Pentru sos:
- o ceapa alba medie
- 50 ml vin alb demisec
- o lingura cu varf mustar cu boabe
- 2 linguri smantana
- sare, piper

Am folosit muschiuletul acela lunguiet de la porc (denumit in popor "peste") tocmai pentru ca se obtin feliute cam de aceeasi dimensiune.
Pe o folie de aluminiu am presarat: sare, piper, boia si, din belsug, din rasnita mea minune, ierburi aromate (patrunjel, frunze de telina, cimbru, oregano, salvie, busuioc). Am tavalit muschiuletul pe acest amestec dupa care l-am impachetat in folie si l-am dat la cuptor (intr-o tava in care am pus si niste apa, ca sa nu se arda tava) la 180 de grade (foc mic) pentru o ora si jumatate.


M-am gandit ca ar merge de minune cu piure de cartofi si sos de mustar, asadar...

Pentru sos: se taie ceapa marunt si se pune la calit in doua linguri de ulei. Cand devine sticloasa se adauga vinul si se mai lasa cam un minut. Punem apoi mustarul si smantana si lasam sa mai fiarba putin. La sfarsit potrivim de sare si piper. Va recomand sa folositi mustar cu boabe intregi deoarece e interesanta consistenta lor alaturi de carnea de porc.
Mirosea asa de bine incat nu am avut rabdare si pentru un decor.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu