sâmbătă, 2 mai 2015

Tort cu mascarpone si caramel

Un tort special pentru un copil deosebit -Alexul meu. La multi ani!



Blatul (doua - fiecare din cantitatile de mai jos)
- 300 g faina
- 150 g zahar
- 50 g cacao
- 10 g praf de copt
- 0.5 lingurita bicarbonat
- 60 g nuca macinata
- 400 g iaurt
- 3 oua
- 100 ml ulei
- o esenta de rom

Crema
- 500 g mascarpone
- 500 g frisca (vegetala am pus eu)
- 4 linguri zahar pudra

Pt.caramel
- 500 g zahar
- 200 ml smantana pt frisca
- 300 g unt

Blatul: se amesteca bine faina, cacaoa, zaharul, praful de copt, bicarbonatul si nuca, apoi se adauga iaurtul si ouale batute bine si amestecate cu uleiul. Se omogenizeaza bine compozitia apoi se pune in tava (dimensiune 33 x 24 cm) tapetata cu hartie de copt si se da la cuptor (preincalzit) la 180 grade pentru 40 de minute. Se lasa sa se raceasca complet apoi se taie in doua (orizontal) obtinand astfel doua foi. Se repeta operatiunea si cu cel de-al doilea blat. Vom avea la final un tort cu 4 foi de blat.

Crema: frisca se bate bine, apoi se adauga mascarponele si zaharul praf si se mixeaza in continuare pana la omogenizare.

Caramelul: zaharul se caramelizeaza pana devine lichid, apoi se toarna smantana pentru frisca si se tine pe foc (amestecand continuu) pana se topeste caramelul si compozitia incepe sa se ingroase. Se adauga untul si se fierba in continuare pana ajunge la consistenta dorita (eu l-am tinut maxim 5 minute deoarece emana un abur foarte firbinte si era putin incomod la amestecat). Se lasa sa se raceasca de tot. Chiar si rece are o consistenta "curgatoare".

Asamblare: se pun succesiv o foaie de blat, crema de mascarpone, strat de caramel. Caramelul l-am impartit in patru deoarece am pus si deasupra un strat. Dupa dorinta fiecaruia, tortul se poate orna cu crema, cu caramel, chiar cu frisca batuta. Eu am pus un strat subtire de crema si, dupa cum ziceam, un strat generos de caramel si cateva ornamente din ciocolata.

si o sectiune

Sursa mea de inspiratie aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu