joi, 22 martie 2012

Snitele picante la cuptor

De felul meu nu prea imi plac snitelele, dar azi trebuia sa fac la cererea familiei si pentru a "fenta" faza cu pajitul le-am facut la cuptor.



Aveam nevoie de o cantitate mai mare, deci am folosit:
- 650 g piept de pui dezosat (doua bucati medii)
- 2 linguri cu varf de faina
- 200 g fulgi de porumb
- 3 albusuri
- o lingurita boia
- o lingurita amestec verdeturi uscate (frunze de patrunjel, oregano, bususioc, cimbru, telina)
- 2 lingurite pasta ardei iute
- o ligurita sare


Se feliaza pieptul de pui ( am obtinut 20 de bucati) si se da prin faina.
Albsurile se bat spuma cu mixerul, apoi se adauga condimentele, boiaua, sarea si pasta de ardei iute. Daca trebuie sa manance si copii, renuntati la partea picanta.


Se trec bucatile de pui prin albusurile condimentate, apoi prin fulgii de porumb zdrobiti bine. Cu cat sunt mai bine maruntiti fulgii cu atat se lipesc mai bine de carne.
Se pun in tava pe folie de silicon sau hartie de copt si se dau la cuptorul preincalzit la 200 de grade pentru 20 de minute (cate 10 pe fiecare parte). Nu lasati un timp mai indelungat deoarece pieptul de pui isi pierde fragezimea daca e gatit prea mult. 
Astfel obtinem snitele crocante la exterior, dar suculente in interior.


Muntele meu de snitele...


... si o sectiune numai buna de a fi degustata.


Binenteles condimentele pot varia dupa gustul si priceperea fiecaruia. Parerea mea ca se potrivesc multe verdeturi. Cine doreste poate sa puna si piper. Mie mi se pare ca prea ar aduce cu snitelele traditionale si eu nu sunt o traditionalista.
 
Eu mai fac si asa - tai pieptul de pui feliute mai mici si il servesc alaturi de o maioneza (facuta din cele 3 galbenusuri ramase, asta in cazul in care nu am avut albusuri uitate prin frigider) cu usturoi, poate chiar niste cartofi prajiti si obtin astfel varianta mult mai sanatoasa a meniului KFC - fara ulei, aditivi alimentari, etc. Prezentate astfel au foarte mare succes, mai ales la copii.

2 comentarii:

  1. Mi-au placut foarte mult snitelele picate! Cu siguranta mult mai sanatoase ca alternativa de la fast-food si incredibil de gustoase!

    RăspundețiȘtergere
  2. Snitele dumneavostra ne-au facut ziua mai frumoasa. Va multumim!

    RăspundețiȘtergere