vineri, 5 februarie 2016

Supa crema de usturoi

Era mult prea laudata ca sa nu o incerc si eu. Am folosit reteta lui Adi Hadean si a iesit ceva de vis. Unde mai pui ca-i si simplu de facut (asta daca ai rabdare sa cureti un munte de usturoi). Poze nu am reusit sa fac decat la final, dar nu-i nimic complicat. Reteta originala presupune cimbrisor verde, insa eu am folosit cimbru uscat si mi-a placut cum a iesit.


Ingrediente:
- 6 caciulii de usturoi (350 g curatat)
- 2 cepe medii
- 4 cartofi medii
- o telina mica
- cateva fire cimbrisor verde (sau o lingurita cimbru uscat)
- smantana (dupa gust)
- sare, piper

Pentru servire:
- rosii uscate
- ulei extravirgin
- crutoane aromate

Se pun la fiert cepele, cartofii si telina (toate curatate si taiate grosier), cimbrul si sarea. Cand acestea sunt fierte, se adauga cateii de usturoi curatati si se mai fierbe inca 5-7 minute. Cantitatea de apa in care se fierb e la latitudinea fiecaruia. Ideea e ca la sfarsit sa nu ai un piure de usturoi si nici o supa lunga, ci o supa-crema.

Dupa ce a fiert si usturoiul (s-a inmuiat) se pune amestecul in bender, se adauga putin piper si se transforma in piure, apoi se pune smantana (cam 150 grame de smantana grasa) si se mai mixeaza putin pentru omogenizare.

Se serveste cu bucatele de rosii uscate si crutoane de paine (aromate cu ulei de masline si oregano). Am picurat deasupra niste ulei de la rosiile uscate si nu ulei extravirgin de masline. 

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu