sâmbătă, 20 februarie 2016

Midii in sos de rosii

M-a tentat sa gatesc midii proaspete si acum stiu ca tavernele grecesti se pot ascunde cu midiile lor. Ale mele au fost cu mult peste ceea ce am mancat acolo. Le-am gatit dupa reteta lui Adi Hadean si sunt delicioase. Si nu sunt deloc scumpe (am dat 10 lei/kg la Auchan).

 Pentru 3-4 portii avem nevoie de:
- 1 kg midii proaspete
- 5-6 linguri ulei de masline
- o conserva de 400 ml rosii intregi
- 4 catei de usturoi
- 50 ml vin alb
- zeama de la jumatate de lamaie
- o jumatate legatura patrunjel
- putina sare
- putin ardei iute uscat macinat

Midiile se curata bine de depunerile de pe cochilie si de iarba atasata folosind o spalatoare de sarma si un jet serios de apa. Sunt proaspete si bune cele perfect inchise. Daca sunt deschise se arunca deoarece sunt moarte deja. Intr-un kg eu am gasit doar doua bucati sparte.
Usturoiul se curata si se zdrobeste putin apoi se pune impreuna cu uleiul la foc mic. Cand usturoiul incepe sa se coloreze se adauga conserva de rosii (zdrobim putin si rosiile inainte de a le pune) si sarea (dupa gust) si dam focul tare. Cand amestecul e ferbinte se adauga midiile si vinul, se amesteca putin si se lasa sa fiarba sub capac maximum 3 minute. Daca sunt lasate mai mult scoicile scad foarte tare. 
Se iau de pe foc si se adauga zeama de lamaie, patrunjelul taiat grosier si deasupra am invartit de 2-3 ori din rasnita cu ardei iute uscat. 


Merg de minune cu paine prajita stropita cu putin ulei de masline.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu