marți, 27 martie 2012

Budinca dulce de paste cu branza

Pot spune ca m-am indragostit de aroma data de cardamon cand l-am descoperit pe www.numabun.ro si de atunci e nelipsit din bucataria mea. Pentru cei care inca nu-l cunosc, e un condiment cu o aroma ca o combinatie intre lamaie, scotisoara si ghimbir si se potriveste la o multime de retete. Se gaseste de cumparat in supermarketuri printre produsele Fuchs si pretul e modic.
Asa ca, l-am savurat inca odata, intr-o budinca dulce de paste cu branza.



Stiu ca e o reteta destul de cunoscuta, dar m-am gandit ca uneori prind bine niste cantitati, asa pentru orientare :)

- 300 g branza de vaci
- 200 g paste
- 7 linguri zahar
- 3 oua
- 3 linguri smantana
- 200 g stafide
- o lingurita scotisoara (alta preferata a mea)
- un varf de ligurita cardamon
- un praf de sare

Pastele se fierb conform timpului indicat pe ambalaj. Se pot folosi paste de orice forma - eu am folosit de aceasta data tagliatelle.
Se amesteca branza de vaci cu zaharul, ouale, smantana, stafidele, scortisoara, cardamonul si praful de sare. In functie de gustul fiecaruia se poate modifica cantitatea de zahar, insa cele 7 linguri asigura un "dulce" mediu.


Cand pastele sunt fierte, se scurg bine de apa si se adauga amestecului de mai sus.
Se pune compozitia astfel obtinuta intr-un vas rezistent la cald, uns cu unt si se da la cuptorul incins la 200 de grade pentru circa 20 de minute.


Este gata cand e rumenita bine deasupra. Poate fi servita atat calda cat si rece. 



Pofta buna.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu