sâmbătă, 5 mai 2012

Tort de vara

M-am gandit ca, daca tot e considerata ziua de 5 mai ziua barbatului, de ce sa nu savuram si ceva dulce? Si cum temperatura era deja una de vara si eu eram in criza de timp am facut un tort fara sa folosesc cuptorul.



Normal totul a fost facut contra cronometru, asa ca am putut surprinde doar rezultatul final.

Ingrediente (pentru o tava de 24x34 cm):

- 400 g piscoturi
- 500 ml frisca vegetala
- 250 g mascarpone
- 10 g gelatina
- 1 ou
- 3 linguri zahar
- un borcan de 800 g comport de visine fara samburi

Se pune gelatina la inmuiat in 100 ml apa rece. Pana aceasta se umfla, se bate frisca bine, se pune separat cam un sfert din ea - pentru ornat, apoi se adauga mascarponele si se mai bate putin.
Gelatina inmuiata se amesteca cu oul intreg si zaharul, apoi se incalzeste la bain- marie, pana se topeste zaharul. Calduta find, se amesteca cu frisca si mascarponele mixand bine.
Visinile din compot se storc bine, iar zeama compotului se foloseste pentru a insiropa piscoturile.
In tava de dimensiunile mentionate, tapetata cu folie alimentara, se aseaza un strat de piscoturi insiropate cu sucul de la compot (insiroparea consta doar intr-o scufundare scurta a piscotului in suc, altfel riscati ca acesta sa fie mult prea moale). Dupa aceea se pune cam 4/5 din crema, peste ea se aseaza visinile din compot, apoi iar un strat de piscoturi insiropate. Acoperim si cel de-al doile strat de piscoturi cu crema ramasa si punem in frigider pentru cateva ore pentru a se intari crema.

Eram nerabdatori sa-l degustam, asa ca am creat cate un mini tortulet pe fiecare farfurie



Nu am reusit sa surprind decat o portie deoarece a avut un mare succes, atat in randul copiilor cat si al adultilor.

Este un dulce "usor" potrivit pentru o zi de vara.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu