sâmbătă, 28 aprilie 2012

Tort Sweet 16

Da, fiul meu implineste 16 ani, deci trebuia executat un tort duuuulce asa ca am facut un tort cu trei feluri de ciocolata.




Blatul
- 200 g faina
- 250 g zahar
- 70 g cacao
- 450 ml lapte
- 35 ml ulei
- 15 g praf de copt 

Cremele
- 200 g ciocolata alba
- 200 g ciocolata cu lapte
- 200 g ciocolata cu multa cacao
- 1 litru frisca vegetala
- 6 g gelatina granule(sau 3 foi)

Se incepe prin a face prima parte la creme deoarece trebuie lasate sa se raceasca. Astfel, se topeste ciocolata alba, amestecata cu 150 ml frisca, pe bain marie. Se da deoparte si se lasa sa se raceasca complet. Se procedeaza la fel cu ciocolata cu lapte si cu cea cu multa cacao.

Blatul: se amesteca faina cu praful de copt, zaharul si cacao si apoi se toarna treptat laptele si uleiul amestecand bine. Se tapeteaza cu unt si faina o forma rotunda cu margine detasabila de diametru 26 cm (sau se tapeteaza doar inelul si baza se acopera cu hartie de copt) si se coace blatul la 160 grade, cuptor preincalzit, pentru 40 minute. Se lasa sa se raceasca complet in tava.



Gelatina se pune la inmuiat cu doua linguri de apa rece. Dupa ce s-a umflat se incalzeste bine - fara sa fiarba, apoi se da deoparte.
Frisca ramasa (550 ml) se bate bine apoi se amesteca cu gelatina. Dupa aceea se imparte in trei. Se mixeaza cam un minut ciocolata topita (fiecare separat), apoi se adauga o treime din frisca si se mai mixeaza putin.

Se decupeaza "capacul" de la blat- daca nu a iesit perfect drept. Din ceea ce am decupat eu am facut de-a dreptul un mini-tort.

Se aseaza blatul pe platoul pe care urmeaza a fi servit tortul si apoi se pune in jurul lui inelul de la tava in care l-am copt. Turnam deasupra crema de ciocolata neagra, apoi cea de ciocolata cu lapte si la final cea de ciocolata alba.






Se tine la rece pana a doua zi cand se savureaza cu mare pofta.


 


La multi ani Alex!!!!!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu