vineri, 8 februarie 2019

Tort cu nutella, ciocolata si mascarpone

Desi pare cam dulce la prima vedere, nu e deloc asa, deoarece ciocolata folosita e din cea cu continut ridicat de cacao (75%). Cantitatile date mai jos sunt doar pentru o portie normala, rotunda, de diametru 22 sau 24 cm. Pentru omul de zapada am facut 1.75 portii deoarece reteta originala era pentru o forma rotunda cu diametru 22 cm, iar ale mele aveau 24 respectiv 16 cm.
In reteta de baza se foloseste nutella facuta in casa. Eu am folosit-o pe cea din comert. Insa nu va recomand sa inlocuiti alunele de padure cu nuci sau frisca naturala cu cea vegetala. E cu totul altul gustul final. 



Blatul (diametru 24 cm)
- 7 oua
- 290 g alune de padure macinate fin
- 180 g zahar
- 60 g faina
- un praf de sare

Crema de ciocolata
- 350 g ciocolata cu 75% cacao
- 350 g frisca naturala
- 450 g mascarpone

Crema de nutella
- 300 g mascarpone
- 150 g nutella
- 120 g nutella (separat)

Blatul: Din ingredientele de mai sus se fac doua blaturi. Eu le-am pregatit separat (impartind cantitatile in  doua) deoarece nu imi incapeau doua tavi mari deodata in cuptor. Astfel: se bat albusurile spuma, apoi se adauga zaharul si se mixeaza pana se obtine o spuma foarte tare. Se adauga galbenusurile mixand pana la omogenizare, apoi faina amestecata cu alunele de padure macinate cat mai fin (eventual pot prajite putin inainte pentru o aroma mai intensa).


Cuptorul se incalzeste la 180 grade urmand ca in momentul in care punem blatul la copt sa reducem temperatura la 160 grade. Se tapeteaza o forma rotunda cu hartie de copt, se toarna compozitia niveland-o cat mai bine si se da la cuptor pentru 25 minute. Dupa ce s-a copt, se scoate din tava si se lasa la racit pe hartia de copt. Cand s-a racit complet, blatul se feliaza in doua orizontal  - cam asa ceva (eu am in poza un blat mic, de diametru 16 cm si unul mare, de diametru 24 cm)


Se repeta procedura si pentru urmatorul blat. Vom avea la final patru straturi de blat si trei de crema.

Crema cu ciocolata: se incalzeste bine frisca (fara sa fiarba) apoi se adauga ciocolata rupta in bucati mici si se amesteca pana se topeste de tot. Crema astfel obtinuta este destul de lichida astfel ca se lasa la rece cateva ore pana se mai intareste, apoi se mixeaza (cam 1-2 minute) pana isi deschide putin culoarea. Se adauga apoi mascarponele amestecand bine pentru omogenizare (cu spatula sau mixerul).

Crema cu nutella: pur si simplu se amesteca cele 125 g de nutella cu mascarponele (de preferinta ambele reci pentru a nu se taia crema).

Asamblarea: se imparte crema de ciocolata in trei parti aproximativ egale. Pe platoul de servire, se aseaza o foaie de blat peste care se intinde o treime din crema de ciocolata (eu am lasat crema sa stea la rece peste noapte asa ca a fost cam tare)


Se aseaza inca o foaie de blat care se unge cu cele 100 g nutella ramase apoi se pune deasupra crema cu nutella


Se mai pune o foaie de blat peste care se intinde inca o treime din crema de ciocolata, terminand cu ultima foaie de blat. Se orneaza cu crema de ciocolata ramasa.
In acest caz, pentru partea de deasupra eu am folosit suplimentar 100 ml frisca naturala batuta bine si apoi amestecata cu 100 g mascarpone (pentru a fi o crema alba, de om de zapada).



.. si o felie

La multi ani, printesa mica!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu