duminică, 27 octombrie 2019

"Ceva" cu branza si dovleac

"Ceva" pentru ca n-am stiut cum sa-l definesc. Sa-i zic budinca, prajitura, crema... E o alternata de doua compozitii cremoase, una pe baza de branza de vaci si una de dovleac. Oricum, e un desert de sezon, putin dulce, cu o textura usor crocanta data de mac, rapid de facut si foarte apreciat de degustatori. 


Ingrediente crema cu branza
- 500 g branza de vaci moale
- 100 g zahar (brun)
- 2-3 oua
- o lingura cu varf amidon
- 25 g mac 

Ingrediente crema cu dovleac
- 600 g miez de dovleac crud
- 2 oua
- 70 g zahar (brun)
- o lingura cu varf amidon
- coaja confiata de portocala (citrice) sau 50 g cipsuri de ciocolata

Ingrediente topping
- 100 g dovleac
- 30 g zahar
- 100 g smantana
- 1 ou

Dovleacul (placintar am folosit eu), taiat cubulete cam de 2 cm, se pune la fiert si cand intra furculita usor in el se stoarce foarte bine si se face piure (cu robotul). Se amesteca cu zaharul, ouale batute ca pentru omleta, amidonul si coaja de portocala (sau ciocolata, dupa preferita fiecaruia).
Separat, branza de vaci se amesteca cu ouale, zaharul, amidonul si macul - fiert cam 10 minute (in apa sau lapte, dar apoi stors bine).
Cele doua compozitii astfel obtinute trebuie sa aiba o consistenta asemenatoare. De aceea, daca branza de vaci e mai tare, se pot pune 3 oua nu doua.
Avem cam asa ceva


Se ia o tava rotunda cu diametrul 22-24 cm, cu margine detasabila, si se tapeteaza cu hartie de copt (eu am pus doar pe fundul tavii si peretele lateral l-am tapetat cu unt si faina, dar e mai ok ca hartia sa imbrace toata forma). Se pun cela doua compozitii alternativ, cate o lingura din fiecare, in mijlocul tavii (o lingura compozitie cu branza, apoi in mijlocul ei o lingura compozitie cu dovleac si tot asa). Compozitiile fiind destul de fluide vor "aluneca" spre marginea tavii. Se da tava la cuptor, preincalzit la 180 grade, pentru 40 minute, pana se rumeneste putin (sau mai mult 😀) deasupra. 


Se adauga apoi toppingul facut din smantana, dovleac, ou si zahar (omogenizate foarte bine) si se mai pune 7 minute la cuptor. Se lasa la racit, apoi se scoate marginea. 


Se poate observa cum randurile de branza si dovleac au alunecat spre margine.


Delicios!
Sursa mea de inspiratie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu