joi, 5 aprilie 2012

Tortul campionului

I-am zis asa deoarece ma mandresc cu olimpicul meu Alex, proaspat membru al lotului national de informatica. Si deoarece comanda a fost "Facem un tort mare" - l-am facut. Cam asa ceva:


Blatul
- 5 oua
- 200 g zahar
- o fiola esenta vanilie
- 40 g nuci macinate
- 120 g faina
- 100 g amidon
- 1 lingurita praf de copt
- 80 g ciocolata 70% cacao 
- 80 g unt
- 50 ml apa fierbinte

Crema 
- 500 ml frisca lichida
- 650 g mascarpone
- 150 g zahar
- 15 g gelatina granule
- 250 g afine

Preparare
Se bat albusurile spuma cu jumatate din cantitatea de zahar. Separat se mixeaza bine galbenusurile cu apa fierbinte, restul de zahar si vanilia pana se topeste zaharul.
Apoi se adauga nuca macinata, faina, amidonul si praful de copt.


Se topeste la microunde untul impreuna cu ciocolata si se pune peste compozitia cu galbenusuri. La sfarsit adaugam albusurile spumate si turnam totul intr-o forma rotunda de 26 cm tapetata cu hartie de copt sau unsa cu unt.



Dam la cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru 30 de minute.
Se raceste si se taie in trei. Eu am folosit cu acesta ocazie dispozitivul meu de feliat blaturi - e super; vi-l recomand daca aveti in plan mai multe prajituri rotunde care trebuie feliate. Am decupat initial partea superioara a blatului deoarece nu era suficient de orizontala.



Pentru crema, se bate frisca bine, apoi se pune deoparte jumatate din cantitate pe care o folosim la ornat. Cantitatea ramasa se amesteca cu mascarponele.
Gelatina se pune la inmuiat in 100 ml apa rece, apoi se adauga cele 150 g zahar si se incalzeste bine deasupra focului mic, pana se topeste zaharul, amestecand continuu, dar atentie, sa nu fiaba deoarece isi pierde proprietatile de inchegare. Se raceste putin, apoi se amesteca cu frisca si mascarponele.
Se aseaza primul strat de blat, se pune jumatate din carema, iar apoi jumatate din afine.


Prodecam la fel si cu stratul urmator. peste ultimul strat de blat, se aseaza frisca, care de altfel imbraca tortul si lateral.


Se orneaza suplimentar cu ciocolata rasa si bomboane decor. Se da la rece pentru cateva ore. Insa cum noi eram nerabdatori, a stat doar vreo doua ore.


Un tort mare pentru campionul meu.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu