marți, 13 noiembrie 2012

Ciorba de peste

Nu sunt mare fan al ciorbelor, dar am cateva pe care imi place sa le mananc. Ciorba de peste e una dintre ele. Conditia - sa nu vad ochii de peste! Asa a intrat reteta asta in bucataria mea cu, obligatoriu, cap de peste in compozitie alaturi de multe, si mai ales variate, legume. Din comoditate, eu folosesc Bors Magic (Delikat) cu verdeturi pentru acrit, insa daca aveti bors proaspat merge la fel de bine. Adaptati cantitatea dupa gustul fiecaruia, in functie de cat de acra va place o ciorba.



Am folosit (pentru 5 litri)
- 2 capete de crap (cam 1,5 kg)
- 1 kg medalion de novac (merge orice peste gras)
- 4 morcovi
- 2 radacini de patrunjel
- o radacina de pastranac
- un ardei mare gras -rosu
- o ceapa mare
- o telina mica
- 5-6 rosii
- 50 g bors 
- o legatura leustean proaspat (merge si uscat dar aroma e alta)
- 3 linguri de ulei

Legumele spalate si curatate le dam pe razatoarea mare (sau la robot), mai putin ardeiul care va fi taiat cubulete. Le calim in putin ulei apoi punem apa si le lasam la fiert pana morcovul (caci el e etalonul, nu?) e aproape gata. Adaugam ardeiul taiat cubulete, rosiile taiate in 4 si capetele de peste curatate foarte bine. Capetele fiind mari trebuie lasate cam 10 minute pentru a se patrunde bine. Dupa aceea, scoatem capetele si punem pestele transat in bucati potrivite pentru servit si borsul. Mai lasam maximum 2 minute pe foc foarte mic, deoarece bucatile de peste se vor patrunde si dupa ce oprim focul


Buna atat calda cat si rece. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu