miercuri, 7 noiembrie 2012

Cornuri pufoase cu telemea

Ziceam mai demult ca folosesc doua retete pentru cornuri din alut dospit (dulci si sarate). Azi insa am adaptat si reteta de la cornurile dulci la varianta sarata. Asadar, reteta Laurei Sava, caci aceasta este si acum sursa mea, a devenit (cred) preferata casei si in materie de cornuri din aluat dospit sarate. V-o recomand cu caldura deoarece este foarte accesibila.



Ingrediente (pentru 24 de bucati potrivit de mari):
- 25 g drojdie proaspata
- o lingurita rasa sare
- o lingura miere
- 250 ml lapte caldut
- 25 g unt
- 500 g faina
- un ou si putin mac (pentru deasupra)

Se dizolva drojdia in laptele caldut, apoi se adauga untul si mierea, dizolvandu-le si pe acestea. Se toarna amestecul in vasul de framantat si incepem sa adaugam faina. Zic incepem, deoarece in functie de calitatea fainii pot fi prea mult 500 de grame (sau prea putin). In timp ce amestecam faina, adaugam si sarea. Trebuie sa obtinem un aluat elastic, care nu se lipeste de mana, dar nici nu e prea tare. Urmeaza apoi framantarea (eu l-am framantat cam 5 minute, pana am simtit ca se fac basicute in el).



Se lasa apoi la dospit in loc ferit de curenti, acoperit cu un prosop, pentru cel putin o ora, timp in care ar trebui sa-si dubleze volumul. Dupa aceea, se imparte alatul in doua



apoi se intinde cu sucitorul si se imparte in 12 triunghiuri peste care se rade telemeaua.



Se dau la cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru 17-20 minute. Eu le-am copt direct pe foaia de silicon pusa peste grilajul din cuptor, insa pot fi coapte si in tava, pe hartie de copt. Sunt gata atunci cand s-au rumenit frumos deasupra si au prins putina culoare si la baza.



Delicioase, atat calde cat si reci. Potrivite pentru o gustare, un mic dejun...

Pentru varianta "dulce" aceastor cornuri trebuie puse 2 linguri de miere in compozitia de aluat si, normal, o umplutura dulce (de genul nutela, gem etc).



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu