sâmbătă, 22 decembrie 2012

Alte fursecuri cu unt

Ca sa nu fie toate cookies-urile de Craciun rotunde, m-am jucat cu o alta reteta de fursecuri (preluata de la  Laura Sava) carora le-am dat forme de braduti si stelute si pe care eu si Alex ne-am distrat pictandu-le, doar asteptam o multime de prichindei in vizita. A iesit cam asa ceva:



  Ingrediente pentru (aprox) 50 de bucati:
- 250 g faina
- 80 g zahar (macinat fin)
- coaja de la o lamaie
- 120 g unt 
- 1 galbenus
- 2 linguri apa rece
- un praf de sare

pentru ornat
- zeama de lamaie
- zahar pudra
- (eventual) coloranti

Se face un aluat - adaugand ingredientele in ordinea urmatoare: unt (moale, la temperatura camerei), galbenus, apa, zahar, sare, coaja de lamaie si faina. Se obtine un aluat lipicios care se da la rece pentru o jumatate de ora. Dupa aceea se intinde pe un plan de lucru presarat cu faina, intr-o foaie cam de 0,5 cm grosime si de decupeaza cu diferite forme. Azi, gatind pentru Craciun, am folosit stelute si braduti. Se dau la cuptor, la 180 grade, puse in tava pe foaie de copt, pentru aproximativ 12 minute, pana se rumenesc foarte usor pe margini.

Le-am glazurat cu amestec de zahar pudra (cumparat deja macinat pudra deoarece, stiti deja, contine amidon) si zeama de lamaie. Cam 100 g zahar si 2-3 linguri zeama de lamaie. De fapt trebuie sa rezulte o compozitie suficient de moale ca sa poata fi intinsa cu o pensula pe fursecuri. 
Pentru fantezie eu am combinat pentru unele zeama de lamaie cu sirop de menta, pentru altele am pus putin colorant Wilton rosu. Puteti sa le ornati chiar si cu ciocolata.    


In asteptarea colindatorilor ...


... sau poate numarand orele pana vine Mos Craciun?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu