vineri, 21 decembrie 2012

Pui cu lamaie

Se apropie Craciunul si m-am gandit ca poate nu toata lumea gateste doar traditionalul porc. Presupun ca unii gatesc si carne de pui, iar aceasta reteta de inspiratie Jamie Oliver mi se pare potrivita cu contextul.

Avem nevoie de:
- un pui gril (cam 1,2 - 1,5 kg)
- o lamaie
- o jumatate capata de usturoi
- sare, piper
- crengute de rozmarin si de cimbru
- 3-4 linguri ulei

Se spala bine puiul se condimenteaza, atat interior cat si exterior, cu sare si piper dupa care, daca timpul permite, se lasa la frigider o ora ca sa se patrunda bine. Lamaia se spala bine, se inteapa cu varful de la cutit pentru a favoriza imprastierea aromei si se pune in interiorul puiului impreuna cu crengutele de cimbru si rozmarin precum si cateii de usturoi. Cativa catei de usturoi se baga intre piele si carne, tot asa pentru o mai buna aroma. Se stropeste cu putin ulei, se acopera cu folie si se da pentru o ora la cuptorul preincalzit la 200 grade. Cam dupa 45 de minute se ia folia de pe pui pentru a-i permite sa se rumeneasca. Din nefericire in timpul asta se stropeste cuptorul si scoate si ceva miros... Dupa ce e gata, se scoate lamaia si se stoarce peste pui.


Noi l-am servit cu o portie de cus-cus (gatit dupa indicatiile de pe pachet) insa peste care am turnat la final sosul din tava in care a stat puiul. 
E atat bun si de aromat incat abia am reusit sa-i fac o poza.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu