vineri, 18 aprilie 2014

Prajitura Boema

Am gustat-o cu ocazia sarbatorilor de iarna si mi-a placut foarte mult. Sper sa fie si pe gustul vostru. Din multitudinea de retete de pe internet eu am ales-o pe cea postata aici.


Ingrediente (tava 22x30 cm):
Blatul
- 4 oua
- 8 linguri zahar
- 8 linguri faina
- 2 linguri cacao
- 3 linguri apa
- un praf de copt 
- sare

Sirop
-3 linguri zahar
- 200 ml apa

Crema
- 1 ou
- 5 linguri zahar
- 70 g unt
- 3 lingurite ness
- 2 lingurite cappuccino
- 300 ml frisca vegetala

Decor
- 200 ml frisca vegetala
- 100 g ciocolata 

Blatul: se bat spuma albusurile si apa cu praful de sare, apoi se adauga zaharul mixand pana la topirea integrala a acestuia. Adaugam galbenusurile, unul cate unul, apoi amestecul de cacao, faina si praf de copt, omogenizand cu un tel, prin miscari de rasturnare. Se pune in tava tapetata cu hartie de copt si se da la cuptor (preincalzit) pentru 25 minute la 180 grade.

Crema: se amesteca oul, zaharul, cafelele si untul si se pune amestecul pe foc pana se topeste zaharul. Se ia deoparte si se lasa sa se raceasca. Cand e complet rece se adauga frisca batuta spuma.

Siropul: se caramelizeaza zaharul apoi se toarna apa si se lasa la fiert pana se topeste zaharul.

Asamblare: peste blat se aseaza crema cu cafea, apoi cei 200 ml frisca batuta spuma si deasupra se rade ciocolata. Se da la frigider pentru 2-3 ore. Eu am pus frisca de deasupra putin mai ormanental, deoarece i-am dat forma unui mini tort.

Usor si delicios.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu