sâmbătă, 14 februarie 2015

Mini amandine

.... asa ca sa ne indulcim putin :)



Reteta este cea de la Tortul amandina insa am in plus glazura fondanta (preluata de pe culinar.ro).

Mai intai se pune un bol metalic in congelator (eu l-am pus afara in zapada - avantajul lunii februarie).
Fondantul: 500 g zahar se pun pe foc cu putina apa (suficienta cat sa-l acopere - la limita) si se lasa sa fiarba. Daca e cazul se aduna spuma formata la fiebere(la mine nu s-a format). In timpul fieberii se pensuleaza marginea cu o pensula umezita in apa pentru a impiedica zaharisirea pe margini. Eu l-am pus intr-o tigaie ceramica deoarece aceasta imi era mai usor de curatat pe margine. Cand siropul incepe sa se lege se verifica daca e gata sau nu astfel: intr-un pahar cu apa rece se toarna cateva picaturi de sirop. Daca raman bobite siropul e gata. Se adauga apoi zeama de la jumatate de lamaie si o lingura miere de albine si se amesteca bine.

Se toarna siropul fierbinte in bolul metalic scos din congelator si se mixeaza la viteza maxima. Va incepe sa se albeasca. Se mixeaza pana se intareste. Pentru amandine: se topeste fondantul astfel obtinut putin pe aburi si se adauga 2 liguri cacao cernuta apoi se amestec bine. Se glazureaza amandinele apoi se orneaza cu un mot de crema.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu