sâmbătă, 23 decembrie 2017

Islere

Am reteta de islere de la o prietena din Germania si e atat de buna si foarte simplu de facut incat m-am gandit ca merita sa o incerce cat mai multa lume. Insa de aceasta data nu am facut islerele in forma lor traditionala (doua discuri unite la mijloc printr-un strat de crema) ci am ales alta forma de prezentare, acesta:

Ingrediente (aprox 50 buc)
- 250 g faina
- 100 g zahar
- 100 g nuci macinate
- 200 g unt 82% grasime
- un ou
- o lingura lapte
- o lingurita praf de copt

Crema:
- 2 oua
- 6 linguri zahar
- 100 g ciocolata 45% cacao
- 125 g unt 82% grasime

Faina, zaharul, nucile, oul, untul si praful de copt stins cu lapte se amesteca toate si se lasa o ora la rece. Dupa aceea, pe blatul infainat bine, se intinde aluatul intr-o foaie de grosime 3 mm, se decupeaza discuri de aprox. 4 cm diametru si se coc la 200 grade timp de 9-10 minute, pana se rumenesc usor. Eu am decupat de aceasta data stelute pe care le-am copt in forme de briose pentru a obtine aspectul de floare. Se ia de fiecare data din aluat doar cantitatea cu care se lucreaza, restul pastrandu-l la rece.

Crema: untul, zaharul si ciocolata rupta bucatele se pun pe foc sa se topesca. Cand s-a omogenizat amestecul, se adauga ouale batute ca pentru omleta si se mai tine putin pe foc, dar fara sa fiarba penru a nu se coagula ouale. Se lasa la racit si apoi se mixeaza pana se deschide la culoare.


 

Simplu, nu-i asa? Si delicioase. 
Multumesc Dana.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu