luni, 22 iulie 2013

Prajitura cu caise

Inca o reteta de inspiratie Laura Sava. Foarte rapida, usor de facut si deosebit de buna.



Ingrediente:
- 250 g unt (65% grasime)
- 200 g zahar
- 5 oua
- 400 g faina
- un plic praf de copt
- 3 linguri cacao
- 60 ml lapte
- 1 kg caise

Pentru inceput trebuie sa fac doua precizari: eu am avut mai putin de 1 kg de caise si pliculetul meu de praf de copt avea 15 g (in reteta originala erau doar 10 g). 
Asadar: untul moale se mixeaza cu zaharul tos, apoi se adauga pe rand ouale (intregi) mixand bine dupa fiecare. Adaugam laptele, apoi faina amestecata cu praful de copt. In jumatate din aluatul astfel obtinut se adauga cele 3 linguri de cacao. Obtinem o compozitie care poate fi asezata cu lingura, in tava (33 x 24 cm) tapetata cu hartie de copt. Eu chiar asa am facut: am alternat o lingura de compozitie alba cu una neagra (obtinand ceva de genul tablei de sah), iar la sfarsit le-am uniformizat putin cu un cutit.
Am asezat bucatile (nu jumatati in cazul meu) cu coaja in jos. Daca aveti un kilogram de caise pot fi asezate una langa alta (ale mele au si spatii intre ele).
Se da tava la cuptorul preincalzit la 200 de grade pentru 15 minute, apoi se reduce temperatura la 180 grade si se mai lasa 10 minute.  
Poate fi servita ca atare sau pudrata cu zahar.


 Pofta buna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu