vineri, 16 martie 2012

Budinca de brocoli

Deoarece am gasit brocoli proaspat, care sa nu fie moale, ofilit, am decis sa readuc in bucatarie o combinatie care mie imi place mult: brocoli si nucsoara.



Asa ca, pregatim:
- 0,5 kg brocoli proaspat
- 1 ceapa medie
- 350 ml lapte
- 2 linguri faina
- 2 galbenusuri
- 100 g cascaval
- 25 g unt
- 1 lingurita sare
- un varf de cutit nucsoara maciata
- piper


Se pune apa la fiert si cand de in clocot adaugam brocoli buchetele - eu pun si partea cruda din codite, taiate rondele. Se lasa doar cateva clocote, pana furculita intra usor in codite. Dupa aceea, se strecoara si se pune in apa foarte rece (se recomanda apa cu gheata, dar merge si asa) pentru a ramane "crocant".

Ceapa taiata pestisori se caleste in unt, apoi se adauga faina amestecata bine cu laptele rece. Se fierbe pana se ingroasa. Dupa ce se ia de pe foc adaugam cascavalul ras, galbenusurile, sarea, piperul si nucsoara.
Pastrati albusurile ramase, eventual intr-un recipient bine inchis in congelator, deoarece o sa va arat si ceva retete care folosesc doar albusuri.

Intr-un vas termorezistent tapetat cu unt si pesmet din belsug, se aseaza buchetelele de brocoli, apoi se toarna deasupra sosul.


Se da la cuptorul preincalzit la 200 de grade (foc mare) circa 30 de minute, pana se gratineaza.


Cand e scoasa din cuptor se raspandeste un miros de nucsoara...


Eu o recomand fierbinte, cu smantana rece deasupra.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu