vineri, 11 august 2017

Batoane de cereale fara zahar

Ceva usor dulce, de post (inspirata de pe blogul Lauraei Adamache), care a cucerit pe toata lumea, indiferent de varsta. Potrivite pentru o gustare.



Ingrediente
- 250 g fulgi ovaz fini (se gasesc la Lidl)
- 185 g banane bine coapte (2 buc medii)
- 50 g stafide
- 100 g ciocolata 75% cacao
- 3 linguri lapte
- o esenta de vanilie
- un varf de cutit de sare

Se zdrobesc bine bananele cu un piure (eu le-am pus in robot), apoi se adauga ciocolata si laptele si se mixeaza bine. Se pot pune si stafidele in robot daca le doriti mai maruntite. 


Dupa aceea, se amesteca compozitia astfel obtinuta cu restul ingredientelor (fulgii de ovaz, esenta de vanilie, sarea si stafidele) omogenizand bine si se pune intr-o forma tapetata cu hartie de copt umeda (o tin putin sub jetul de apa, mototolind-o, si la final o storc usor insa cat mai bine).  De ce umeda? pentru ca se aseaza mai bine in tava. Eu am pus-o intr-un vas termorezistent de dimensiuni aprox 25x15 cm. 


Se da la cuptorul preincalzit la 180 grade pentru 30-35 minute pana se rumeneste usor. In reteta initiala dupa acest interval, se scoate si se portioneaza apoi se pune iar in cuptor pentru 15 minute la 150 grade. Eu nu am considerat ca ar trebui sa fie mai uscate, asa ca nu le-am mai pus. 


Bune, rapide...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu