sâmbătă, 17 martie 2012

Chec cu albusuri

Cum ziceam, de multe ori raman in bucatarie albusuri si ar fi pacat sa nu le folosim intr-un mod "aromat" cum ar fi de exemplu acest chec pe care sotul meu il numeste "de sarbatoare" deoarece aduce in casa mireasma sarbatorilor de iarna.
Asa ca, in prag de primavara, sa ne amintim de iarna cu acest chec, executat rapid din albusurile ratacite in congelator.



Eu am folosit:
- 200 ml albusuri (cam 7-8)
- 240 g zahar
- 150 g faina
- 100 g unt topit sau 50 ml ulei
- o lingurita praf de copt
- coaja si zeama de la o lamaie
- coaja de la o portocala
- 180-200 g amestec de fructe uscate si nuci

Albusurile, dezghetate evident, se bat spuma tare, apoi se adauga zaharul si se bat in continuare pana obtinem o spuma consistenta. Adaugam apoi coaja rasa de la o portocala si de la o lamaie si zeama de lamaie si omogenizam usor. Urmeaza faina amestecata cu praful de copt, apoi untul topit.


La sfarsit de tot se pune si amestecul de fructe uscate. La mine amestecul a constat in papaya, stafide, nuci. Puteti sa puneti orice fructe, sau chiar rahat cubulete. Mie nu imi place, deci nu o sa-l gasiti in retetele de pe bolgul meu.


Daca va place, puteti sa-l coaceti intr-o tava de chec. Deoarece eu urasc acest tip de tava, l-am copt in forma rotunda cu margine detasabila (diametru 26 cm), acoperind baza cu hartie de copt (ca in imagine) si marginile cu putin unt topit pe care l-am oprit din cantitatea care se pune in chec.

Se da la cuptorul incins 30-40 minute la 180 grade (foc mic).


Dupa ce s-a racit se pudreaza cu zahar.


Pofta buna!


 

2 comentarii:

  1. super tare!!! nu stiam faza cu albusuri congelate...si cate n-am mai aruncat dupa ce au ramas uitate in frigider cateva zile....
    Felicitari pentru blog!!! e pus deja in lista de favorite...
    Ramona

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult. Stai aproape ca nu se stie ce mai urmeaza :)

      Ștergere