vineri, 30 martie 2012

Fursecuri cu dovleac

Voiam ceva dulce, dar care sa reziste si la pachet, deoarece fiul meu pleaca la drum - olimpiada bat-o vina, asa ca sa ne laudam :) si fiindca aveam un dovleac la dispozitie, am ales aceste fursecuri cu dovleac, tot o reteta a Laurei, care au foarte mare succes in familia noastra. Nu va recomand sa dublati cantitatile, nu ca n-ar fi bune - sunt delicioase, dar dureaza mult pana le terminati de copt. Mie mi-au iesit 4 tavi mari asta insemand ca o ora tot am copt la ele.



Astfel ca, din:

- 500 g dovleac
- 450 g zahar
- 675 g faina
- 4 oua
- 230 g unt
- 2 lingurite scortisoara
- o lingurita cardamon
- o jumatate de lingurita cuisoare macinate
- samburi de nuca, cat mai intregi (pentru decor)

mi-au iesit cam 80 de fursecuri. Nu m-am staduit sa le fac micute deoarece, cum ziceam, trebuiau puse la pachet si e mai simplu asa.

Cum se face? Dovleacul se rade marunt (eu-cu robotul) si se pune la fiert cu putina apa (max 200 ml apa, nu prea multa ca sa nu iasa prea moale compozitia finala). Dupa ce se inmoaie putin se adauga si zaharul - astfel acesta se topeste si nu mai trebuie frecat separat cu untul. Se fierbe pana se inmoaie bine, max 10 min. Cand s-a racorit putin se adauga untul, apoi ouale intregi amestecand energic cu telul pentru a nu se coagula daca e prea cald piureul de dovleac. Se adauga treptat faina si condimentele, amestecand cu telul in continuare sa nu se formeze cocoloase.
Rezulta un aluat destul de moale care se pune gramajoare, cat mai uniforme, cu ajutorul unei linguri in tava, pe hartie de copt sau ca mine, daca aveti, pe foaia de silicon. Deasupra se pune cate un sambure de nuca. Am incercat si cu stafide, dar merge mai bine combinatia dovleac-nuca.



Se da la cuptorul preincalzit la 180 grade pentru 15 minute, pana se rumenesc putin atat deasupra cat si la baza. Le-am scos pe tocatorul de paine pentru a se racori mai repede si a le putea pune unele peste altele. Se pastreaza in cutii inchise si sunt apreciate atat de copii - deoarece sunt foarte aromate, cat si de parintii lor.



Sa le savurati cu placere!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu