sâmbătă, 9 martie 2013

Fursecuri cu nuca de cocos

Dilema: ceva fin si nu foarte dulce pentru week-end. M-a tentat reteta de aici si am incercat-o. Rezultatul: niste fursecuri foarte bune. 


Ingrediente:
- 200 g unt
- 100 g zahar pudra
- 2 galbenusuri
- o fiola esenta vanilie
- 250 g faina
- 50 g nuca de cocos
- un varf cutit sare
- un varf cutit praf de copt
- 150 ml lapte rece

Decor: 2 linguri cocos si 2 linguri zahar tos

Untul (moale) se mixeaza bine cu zaharul si vanilia. Se adauga apoi galbenusurile (pe rand), faina amestecata cu cocosul, sarea si praful de copt. Turnam apoi cate putin laptele. Trebuie sa obtinem o compozitie de consistenta unei creme groase. Se formeaza apoi fursecurile pe tava tapetata cu hartie de copt (sau pe foaie de silicon) cu ajutorul unui pos avand atasat un varf mai larg (eu am folosit nr. 20 de la setul Wilton). Cam asa ceva:


Se presara apoi cu amestecul de zahar si cocos si se da la cuptorul incalzit la 165 grade pentru 15 minute (pana se rumenesc usor pe margini). Se desfac de pe hartie doar dupa ce s-au racit.
Intre doua tavi, am umplut pos-ul cu aluat si l-am pus in frigider pentru a nu se inmuia. Mi-au iesit trei tavi, cam 130 fursecuri.



 Aromate, usoare, numai bune de savurat. Se pastreaza cu acceasi consistenta, adica usor crocante, intr-o cutie inchisa bine, cel putin cateva zile - cat au rezistat nemancate la noi.
 Si in timp ce eu gateam, afara un curcubeu dublu isi etala splendoarea




Un comentariu: