vineri, 1 martie 2013

Prajitura "Martisor"

Din seria "Ce poti face cu albusurile adunate in congelator" am descoperit inca o prajitura care s-a dovedit a fi apreciata de iubitorii de budinca (asta deoarece crema se aseamana foarte mult cu aceasta).
I-am zis "Martisor" deoarece a alb-rosu si am facut-o de 1 martie. Laura (de la care am preluat-o) o numeste Pacatul dulce - insa mie nu mi s-a parut foarte dulce (pentru comparatie, chiar si tortul egiptean e mai dulce) - si cum i-am adus mici modificari...

Blatul
- 300 ml albusuri
- 10 linguri (pline cu varf) zahar (240 g)
- 2 linguri amidon
- 10 linguri (pline cu varf) nuca prajita si macinata
Crema
- 500 ml lapte
- 5 linguri amidon
- 220 g zahar
- 250 g unt
- o fiola esenta de vanilie

Jeleul
- 300 g visine fara samburi (proaspete sau congelate)
- 250 ml apa
- 150 g zahar
- 3 linguri amidon
- 1 lingura rasa gelatina granule (8 g)

Blatul: (eu am pus 400 ml de albusuri deoarece asta era cantitatea pe care o aveam in acel recipient) se bate albusul spuma, se adauga zaharul si se bate pana acesta se dizolva complet. Adaugam apoi nuca amestecata cu amidonul si omogenizam usor. Am pus compozitia rezultata in tava de la cuptor (39 x 38 cm) tapetata cu hartie de copt si am dat-o la cuptorul preincalzit la 150 grade, modul ventilat (deoarece trebuie sa se usuce, ca o bezea) pentru 30 minute. Se desface hartia dupa ce se raceste.

Crema: 400 ml lapte se pun la fiert cu zaharul. Cand fierbe, se adauga amidonul dizolvat in 100 ml lapte RECE si se mai dau cateva clocote, pana se ingroasa. Se ia deoparte si se adauga esenta de vanilie. Daca va place gustul de vanilie puteti pune doua fiole de esenta. Cand crema e usor calduta, adaugam untul moale si omogenizam bine, dupa care o lasam la rece.

Jeleul: visinele, 200 ml apa si zaharul se pun pe foc si cand s-a topit zaharul se adauga amidonul dizolvat in 50 ml apa rece. Mai dam un clocot pana se ingroasa putin. Luam compozitia de pe foc si cand s-a racit de jumatate (atingand cu varful degetului -nu frige) adaugam si gelatina -care a fot inmuiata in 2-3 linguri apa rece- si omogenizam bine.

Pentru asamblare: am taiat foaia in doua jumatati (obtinem deci, o prajitura de dimensiune 39 x 19 cm). Peste prima jumatate de foaie am pus cam doua treimi din crema, apoi a doua foaie si deasupra restul de crema. Terminam cu jeleul deasupra. Daca vi se par "curgatoare" crema sau jeleul, asezati prajitura intr-o tava mai inalta, pe o folie pe care sa o puteti strange in jurul ei. Se lasa la rece pana a doua zi cand poate fi taiata fara nicio retinere, sigur s-a intarit si crema si jeleul.



Portii mai mici ...


... sau mai mari, dupa dorinta fiecaruia.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu