luni, 16 aprilie 2012

Tort de Paste

Mi-a placut acest tort al Laurei Adamache, asa ca am incercat o varianta personala cu ocazia Pastelui. Din lipsa de net am ajuns sa-l postez abia acum, dar poate o sa-l incercati cu alta ocazie.



Blat
- 4 oua
- 150 gr zahar
- 75 gr faina
- 100 gr amidon
- 3 lingurite rase praf de copt
- 10 gr cacao
- un varf cutit sare

Crema
- un compot de piersici - jumatati (de 880 g am folosit eu)
- 13 g gelatina
- 250 g mascarpone
- 150 g zahar
- 500 g frisca

Pentru ornat
- 200 g frisca
- 100 g ciocolata cu multa cacao

Se bat albusurile spuma cu zaharul, apoi se adauga galbenusurile si amestecul de faina, amidon si cacao. Se tapeteaza baza unei forme rotunde cu diametrul de 26 cm cu hartie de copt, iar inelul detasabil cu putin unt, apoi se toarna blatul. Se de la cuptorul preincalzit la 180 de grade(foc mediu spre mic) pentru 25 de minute.


Dupa ce se raceste complet se taie in doua (orizontal). De ce am scris "orizontal"? Deoarece am vazut o discutie pe un blog culinar pe tema taiatului unui blat incat nu am vrut sa creez aceasi confuzie care se crease acolo.

Se strecoara piersicile din compot si se aseaza ca in imagine peste foaia de deasupra. Facem asta pentru a sti cat trebuie sa decupam din foaie.

 
Intr-o vas care poate fi pus pe foc, se pune gelatina la inmuiat in 100 ml apa rece pentru 5 minute. Dupa aceea se amesteca cu zaharul si o punem la foc mic sa se incalzeasca, fara a fierbe insa (se simte calduta bine daca o testam cu varful degetului). Dupa ce o racim putin o amestecam cu frisca batuta bine, apoi si cu mascarponele.

Asamblarea tortului
Se aseaza pe platou baza tortului, apoi se pune in mijloc partea decupata din foaia de sus. Se insiropeaza cu sucul din compot (in care se poate adauga si putin lichior de piersici sau brandy. Personal nu am pus nimic altceva pentru a putea fi mancat si de "piticii" aflati in zona), apoi se pun cateva linguri de crema peste care se aseaza jumatatile de piersici. 




Complatam apoi cu crema pana se acopera piersicile, apoi asezam si foaia decupata - insiropata si ea. Acoperim totul cu restul de crema. Imbracam tortul cu un strat de frisca si il lasam cateva ore la rece.


In acest timp pregatim ornamentele astfel: rupem o ciocolata de 100 g cu multa cacao patratele adugam unt cat o aluna si o topim la microunde. O turnam intr-o punga de plastic careia ii taiem foarte fin un colt, apoi pe o foaie de copt sau de silicon facem, dupa priceperea fiecaruia, diverse forme (flori, fluturi, inimioare, etc) pe care le lasam de asemenea sa se intareasca. Daca ne grabim, le punem in congelator pentru cateva minute. 
Le asezam pe tort inainte de servire.



A avut un succes nebun.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu