miercuri, 31 octombrie 2012

Placinta cu branza sarata

Am gustat varianta dulce a acestei placinte si am fost tentata sa incerc sa o fac si eu. Am ales insa o compozitie sarata si iata ce a iesit:


Aluatul
- 300 g faina
- 200 ml apa calduta
- o lingurita de otet
- o lingurita de sare 
- 100 g untura de porc (aproximativ)

Umplutura
- 400 g baranza de vaci
- 2 oua + un albus
- gris cu lapte (obtinut din 250 ml lapte)
- o lingura marar tocat congelat (sau o legatura de marar verde)  
- sare 

- un galbenus de ou pentru uns deasupra

Din faina, sare, otet si apa facem un aluat nelipicios (de aceea se va adauga apa treptat pentru a nu iesi un aluat lipicios) care se pune infoliaza (sau se pune intr-o punga, cazul meu) si se lasa sa stea o jumatate de ora. Se imparte apoi aluatul in 10 parti egale, fiecare din acestea trebuind apoi intinsa intr-un disc de aproximativ 20 cm. Ungem bine acest disc obtinut cu untura. Separat mai intindem o bila de aluat, o ungem cu untura, apoi o punem peste prima. Repetam operatiunea cu toate cele 10 portii de aluat obtinand in final un "turnulet" cu 10 straturi. Se unge cu putina untura si ultmul strat, se acopera cu o folie si se mai lasa 15-20 de minute. Dupa aceea se intinde usor, cu sucitorul sau cu mana (eu m-am folosit de ambele) pana ajungem la un diamteru de aproximativ 45-50 cm, apoi turnam in mijloc umplutura.   




Umplutura a fost de data aceasta facuta astfel: branza de vaci se amesteca cu grisul cu lapte (facut fara zahar, normal ca doar e placinta sarata), 2 oua intregi si albusul ramas de la galbenusul cu care va unge placinta, mararul tocat si sare (dupa gust).

Dupa ce se pune umplutura se indoaie marginile alatului peste aceasta astfel incat sa o acopere cat mai uniform. Am preferat o placinta patrata nu una rotunda. Am intins foaie de aluat pe foaia de silicon insa la final, deoarece placinta trebuia pusa cu partea "intreaga" in sus si nu cu cea pe care am adunat marginile, am folosit un mic truc: am introdus sub foaia de silicom o planseta de dimesiuni mai mari, peste placinta am pus o hartie de copt, apoi tava in care urma sa o coc (pusa cu fundul in sus). Printr-o miscare rapida, am dat totul peste cap (up side down) si, gata, aveam pacinta in tava, pe hartia de copt, fara sa o stric. Apoi am pensulat-o cu galbenusul de ou pastrat si am dat-o la cuptor, la 190 de grade.



Reteta zice ca trebuie tinuta in cuptor 30 de minute insa, dupa acest timp - poate datorita faptului ca am folosit branza de vaci si era destul de moale - mi s-a parut necoapta la partea de jos. Asadar, am mai efectuat o miscare de up-side-down si am mai lasat-o 15 minute pana a prins o culoare rumena si pe aceasta parte.


Si revenind la "fata" normala a placintei


... si o felie


Data viitoare incerc sa o fac direct portionata, sub forma de mini placinte.
Pofta buna.
  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu