sâmbătă, 22 februarie 2014

Muschi de porc cu sos de portocale

Aveam pofta de ceva deosebit. Nu-i o noutate, nu-i asa? Si m-am gandit ca sa incerc niste porc cu portocale (asta deoarece nu demult am mancat rata cu portocale). Zis si facut: am cautat o reteta care sa-mi inspire incredere, m-am oprit la aceasta si am purces la treaba. Am ajustat putin reteta insa a iesit un deliciu, ce mai...


Ingrediente
- 1 kg muschi de porc  
- 2 portocale intregi
- 300 ml suc (stors) de portocala
- o lingurita zahar
- 2-3 linguri ulei

Pentru un plus de savoare:
- coaja rasa de la o jumatate de portocala 
- 3 catei de usturoi 
- 3 frunze de dafin
- o lingurita cimbru uscat (sau 2 crengute cimbru proaspat)
- o lingurita rozmarin uscat (sau 2 crengute proaspat)
- o ligurita boia dulce
- sare, piper dupa gust

In reteta de baza zice "marinare". Dupa parerea mea nu-i o marinata faptul ca tavalesti carnea prin diverse plante aromate deci ...  Muschiul (fara grasime, asadar merge la fel de bine pulpa, cotlet sau orice alta carne "dintr-o bucata") se asezoneaza bine cu sare, piper, coaja rasa de portocala, usturoiul taiat feliute, cimbrul, rozmarinul si dafinul si se pune intr-un vas acoperit la frigider cateva ore sau pana a doua zi.

A doua zi (sau dupa 4-5 ore de stat la rece) se pune uleiul intr-o tigaie antiaderenta si se prajeste putin carnea (impreuna cu bucatile de usturoi, frunzele de dafin, etc) pana prinde o usoara crusta (pentru a-si pastra sucul in ea), apoi se aseaza pe rondele de portocala in vasul cu care va fi pusa la cuptor. Se toarna deasupa sucul de portocala amestecat cu lingurita de zahar, se acopera vasul si se da la cuptor la 180 grade (foc mic) pentru jumatate de ora.



Dupa jumatate de ora, eu am feliat muschiul pentru a fi sigura ca se patrunde bine si l-am mai lasat in cuptor 15 minute acoperit, apoi am marit temperatura la 220 grade si l-am lasat fara capac inca 15 minute sa se rumeneasca. 


L-am servit cu piure de cartofi stropit din belsug cu sosul de portocale din vas.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu