luni, 14 octombrie 2013

Cartofi Dauphinoise (a la Jamie Oliver)

Mi-a placut versiunea aceasta de cartofi Dauphinoise mai mult decat cea clasica. Mi s-a parut mai plina de arome si, parerea mea, facuti in acest fel, cartofii pot fi consumati ca atare, nu neaparat pe post de garnitura.   



Ingrediente (4-5 portii)
- 1 ceapa rosie
- 1 kg cartofi albi
- nucsoară macinata (jumatate de lingurita)
- 2 catei de usturoi
- 225 ml smantana (slaba sau grasa, dupa colesteroul fiecaruia)
- 4 ansoa in ulei
- 100 g parmezan (sau alta branza cu aroma puternica)
- 2 frunze de dafin
- cateva fire cimbru (de preferinta proaspat, altfel - o lingurita uscat)
- 1-2 linguri ulei de masline (optional)

Se taie ceapa pestisori (cu mana sau cu robotul). Cartofii se curata si se feliaza cat mai subtire (la fel, cu mana sau cu robotul). Usturoiul, fileurile de ansoa, cimbrul se maruntesc bine. Se amesteca bine toate ingredientele (mai putin branza), se asezoneaza cu sare si piper apoi se adauga 200 ml apa fierbinte si se amesteca din nou. 
Rezultatul se pune intr-o tava sau vas termorezistent, se acopera cu folie de aluminiu si se da la cuptorul preincalzit la 180 grade pentru 30 minute. Din cand in cand scoatem vasul si-l scuturam putin pentru a nu se prinde de fund cartofii. Dupa 30 de minute indepartam folia, presaram branza si mai lasam 15 minute pentru a se rumeni deasupra. 

Am incercat si varianta de a nu pune din prima cartofii la cuptor, respectiv: am pus pe foc, intr-o cratita ceramica (pentru a nu se lipi) cartofii, ceapa, samntana, frunzele de dafin, cimbrul si 200 ml apa fierbinte si le-am lasat pana cartofii au fost fierti de jumatate, amestecand din cand in cand. Am adaugat apoi usturoiul tocat marunt, fileurile de ansoa maruntite si putin din uleiul de pe peste precum si branza (deoarece am folosit barnza de burduf). Am turnat apoi amestecul intr-un vas de dimensiune 20x30 cm si l-am dat la cuptor, la 180 grade, pentru 20 de minute pana s-au rumenit deasupra.   


Pofta buna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu