miercuri, 20 noiembrie 2013

Brownies (negrese) a la Jamie Oliver

Fiul meu mi-a reprosat ca nu-mi poate spune daca-i plac sau nu "Brownies" deoarece nu i-am facut niciodata. Iata, asadar, remediata aceasta "omisiune capitala". Gata (de pus in cuptor) in 5 minute, insa cam o ora pana se pot savura. La cat de simplu se fac si cat sunt de bune ma intreb si eu: de ce am asteptat atat pana le-am facut?



Ingrediente (pt. 24 - 25 bucati)
- 250 g unt nesarat
- 200 g ciocolata neagra (70%cacao)
- 50 g nuci
- 80 g cacao
- 65 g faina
- 1 lingurita praf de copt
- 360 g de zahar (macinat pudra)
- 4 oua mari
- coaja de la o portocala (optional)
- 75 g visine uscate (optional)

Se topesc untul si ciocolata intr-un castron tinut peste un vas cu apa fierbinte, pana la omogenizarea amestecului. Se adauga nucile zdrobite si eventual visinele (eu am pus stafide de data asta) si coaja de portocala. Separat se amesteca zaharul cu cacaua, faina si praful de copt, apoi se adauga compozitia cu ciocolata amestecand bine. Se bat ouale (ca la omleta) si se adauga celorlalte ingrediente, omogenizand bine. 

Compozitia astfel obtinuta se toarna intr-o tava patrata cu latura 25 cm, tapetata cu hartie de copt (umezita, pentru a se aseza mai bine in tava) si se da la cuptorul preincalzit la 180 grade pentru 25 de minute. Tava mea era mai mare, insa am folosit "inelul" reglabil pentru a obtine dimensiunea dorita. Nu trebuie lasata mai mult deoarece negresele trebuie sa fie usor elastice la exterior insa lipicioase la mijloc.


Se lasa sa se raceasca in tava (sau, macar sa se racoreasca - cazul nostru, deoarece abia asteptam sa le gustam), apoi se scot cu grija si se taie in patrate mai mari (cam 5 x 5 cm). Pot fi servite simple sau cu smantana dulce (pentru frisca).

Enjoy.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu