marți, 1 octombrie 2013

Crema de zahar ars

Crema de zahar ars e un ""dulce" din copilaria mea care a ramas si acum una din preferatele mele. Asadar, putin adusa in actualitate, adica folosind recipiente ceramice pentru "creme brulee" si arzator cu gaz pentru caramelizarea de deasupra, cam asta ar fi...


Ingrediente (pentru 6 portii a 150 g)
- 250 g oua (6 oua medii)
- 125 g zahar
- 625 ml lapte
- vanilie (esenta sau zahar vanilat)
- putina sare

Pt.caramel
- 170 g zahar
- 30 g apa

Se prepara mai intai caramelul astfel: se pun intr-un vas de inox (sau de teflon) apa cu zaharul si se tine la foc mediu pana se caramelizeaza zaharul. Se repartizeaza apoi caramelul in cele 6 recipiente ceramice.

Se bat ouale intregi (ca pentru omleta) apoi se adauga zaharul, vanilia, sarea si, la sfarsit, laptele cald, amestecand bine pentru omogenizare (eu am folosit un tel). Se toarna amestecul astfel obtinut in boluri, peste caramel. 


Se aseaza recipientele intr-o tava suficient de mare pentru a ramane si spatiu intre ele si cel putin la fel inalta bolurile. Se toarna in tava apa colocotita astfel incat nivelul apei din tava sa fie cam acelasi cu cel al continutului recipientelor (totusi sa nu existe riscul de-a intra apa in recipiente) si de da la cuptor -incalzit deja la 165 grade- pentru 50 de minute.


Dupa 50 de minute compozitia e legata bine, usor rumenita.


Si pentru distractie le-am acoperit cu zahar brun ....


.... pe care l-am ars (folosind un arzator cu gaz special pentru bucatarie) obtinand inca o crusta de caramel.


Vedere mai in detaliu


Poate datorita amintirilor din copilarie cand abia asteptam sa fie scoasa din cuptor, mie imi place si acum sa o mananc calda.


Reteta preluata de pe numabun.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu