duminică, 22 decembrie 2013

Fursecuri cu curmale

Desi sunt printre preferatele mele si in ultimii ani nu lipsit de pe masa de Craciun, uite ca nu le aveam puse pe blog. Prin urmare, cu tot iuresul pregatirilor, am reusit sa le fac cateva poze, asa la final.


Ingrediente (pentru 20-24 bucati)
- 280 g faina
- 110 g unt
- 2 linguri ulei
- 60 ml lapte
- 60 g zahar (macinat pudra)
- o jumatate lingurita praf de copt

pentru umplutura
- 200 g curmale
- o lingura gem de portocale (eu pun de piersici)
- o jumatate lingurita ghimbir macinat
- o lingurita esenta de rom

-Zahar pudra pentru decorat

Am preluat reteta de pe blogul Laurei Sava si acolo ingredientele de umplutura sunt facute pasta in blender. Personal nu fac asta: tai curmalele in doua si le amestec cu gemul, ghimbirul si romul pentru a obtine un amestec mai umed. 

Aluatul: Se amesteca untul moale cu laptele, uleiul, zaharul, faina si praful de copt obtinand un aluat nelipicios, usor de modelat. I se da forma de sul si se portioneaza (eu de regula o fac matematic: in doua, apoi fiecare bucata iar in doua s.a.m.d.). Fiecare bucatica se intinde, se pune in mijloc umplutura, apoi se aduna aluatul in jurul ei si se modeleaza sub forma de bila, usor aplatizata si se aseaza pe hartie de copt. Se fac cateva intepaturi cu furculita deasupra (fara a ajunge la umplutura). Se coc la 160 grade pentru 30 minute, timp in care se va rumeni doar baza. Caldute inca, se tavalesc prin zahar pudra.


Un deliciu aromat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu